Facebook button צור קשר שאלות נפוצות מטופלים ממליצים מתכונים טיפים רוכבי אופניים קצת עלי ראשי
ענת ארבל
קצת עלי


הי, שמי ענת ארבל, דיאטנית קלינית. לא בחרתי במקצוע במקרה. גם אצלי, הבחירה נבעה מהתמודדות אישית עם המשקל, התזונה ומה שבינהם.מתוך הלימוד, הניסיון
והחוויה האישית, אני מטפלת בלקוחותי. הקו המנחה אותי הוא שכל אדם הוא עולם
תזונתי בפני עצמו, ומתפקידי להתאים את תוכנית הטיפול באופן אישי.
הליווי והיחס האישי הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך המשותף.כמו בכל טיפול, חשובה
הכימיה והשפה המשותפת , להצלחת התהליך.

הכשרה מקצועית:
  תואר ראשון B.Sc , בתזונה קלינית מהפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית.
  קורס "העצמת המטופל" NLP ו COACHING לדיאטנים,
   במסגרת שרותי בריאות כללית.
  קורס טיפול קבוצתי לדיאטנים, במסגרת שרותי בריאות כללית.
  קורס תזונה לספורטאים.


ניסיון תעסוקתי:
  קליניקה פרטית משנת 2002.
  יעוץ פרטני והדרכת קבוצות במסגרת שרותי בריאות כללית.
  יעוץ פרטני בבי"ח בית רבקה במחלקות שיקומיות.
  יעוץ אישי והדרכת סדנאות ברשת מכוני הכושר הולמס פלייס.
  הרצאות תזונה לחברות הייטק.

מקבלת באופן פרטי .


 דיאטה בהתאמה אישית

לכל אחד סדר יום שונה, סוג פעילות גופנית ותדירות שונים, מאכלים אהובים עליו וכאלה שפחות,
מצב בריאותי משלו, זמן לבשל ארוחות או צורך במזון זמין שלא דורש זמן הכנה ועוד ועוד.
כך, תוך התחשבות בכל אלה, נבנה יחד תוכנית תזונתית קלה לישום.
ניתן לרדת במשקל דרך חוויה של לימוד ואימוץ הרגלים חדשים, תוך הדרכה ומתן כלים פרקטיים
ליישום כל משימה.
אני מציעה לך ליווי צמוד בתהליך, בפגישות אישיות ובדואר אלקטרוני, פתרונות למיתון צורך
בנשנושים ומתוקים, להרגשת שובע לאורך כל היום ולירידה במשקל ללא תחושת רעב.

טיפ: יש להתרכז בדברים החיוביים, הבאים יחד עם הירידה במשקל: ירידה בהיקפים, חיטוב,
עלייה ברמת האנרגיה, הזנת הגוף במרכיבים מזינים ולא מזיקים.


 תזונת ספורט

התאמת התזונה לסוגי האימון והתדירות, חיונית על מנת להשיג את התוצאות הרצויות מהאימון:
הורדת אחוזי שומן, חיטוב, חיזוק מסת השריר, הרגשת חיוניות במהלך האימון ועיכוב שלב התשישות.

טיפ: לא מומלץ להגיע רעבים לאימון. תחושת רעב מצביעה על פירוק שריר (במקום פירוק רקמת שומן).


 נשים - תזונת הריון

בתקופה זו, הבריאות של העובר תלויה באופן מוחלט בבריאות אמו, לכן חשוב להיות במעקב תזונתי
למניעת חסרים תזונתיים ועלייה מיותרת במשקל. דיאטות רזון אינן מומלצות בהריון ובד"כ דרושה
תוספת של כ-300 קלוריות ליום.

טיפ: הרבי במזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כגון ירקות ופירות, דגנים מלאים וקטניות,
כדי למנוע עצירות ולגרום לתחושת שובע.


 נשים - תזונת גיל המעבר

שינויים הורמונליים המלווים את תקופת גיל המעבר, מתבטאים בגלי-חום, כאבי ראש, דפיקות לב,
הזעת לילה. שינויים הורמונליים הקשורים בירידה בחילוף החומרים ובתחושת רעב מוגברת,
עשויים לגרום לעלייה הדרגתית במשקל בתקופה זו.

טיפ: תזונה עשירה בפחמימות מורכבות, המחולקות על פני כל היום, עוזרת בהפחתת תחושת הרעב.


 תזונת גיל הזהב

איכות התזונה במהלך שנות החיים היא גורם משמעותי, המשפיע על תהליכי ההזדקנות ועל איכות החיים.
בין המצב הבריאותי לבין התזונה קיימים יחסי גומלין. תזונה איכותית תורמת לשמירה על הבריאות בגיל
השלישי ואילו הבריאות, מאפשרת תזונה טובה וחוזר חלילה.
השינויים הגופניים וצריכת תרופות שונות מפחיתות את יכולת ספיגת המזון ואת ניצול רכיבי המזון.
ההשמנה נפוצה גם בקרב אוכלוסייה זו, ומגבירה את הסיכון בביצוע פעילויות יומיומיות,
כגון: הליכה, נשיאת מצרכים, עבודות בית.

טיפ: תחושת הצמא פוחתת עם הגיל ולכן הקפידו על 8 כוסות מים ביום לפחות. ניתן לגוון גם עם סודה,
קפה ותה ללא קופאין.


 תוספי תזונה

ישנו שפע רב של תוספי תזונה על המדפים. תוספי תזונה מכילי ויטמינים, מינרלים צמחים שונים.
אם התזונה אינה מספקת את כלל הויטמנים והמינרלים הדרושים לבריאות תקינה, כדאי להעזר בתוספי התזונה.
יש לבחור בתבונה, לבצע בדיקות דם ולהתייעץ עם דיאטן או רופא, בטרם נוטלים תוסף מסויים.

טיפ: אם התגלה בבדיקות מחסר ב- B12, מומלץ לצרןך מזונות שעשירים בויטמין זה, כגון: בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב.


  ראשי
  קצת עלי
  רוכבי אופניים
  טיפים
  מתכונים
  מטופלים ממליצים
  שאלות נפוצות
  צור קשר  
  Facebook button




טיפ מספר 2 שתייה מספקת חשובה לבריאותינו התקינה ולירידה במשקל. דרושה כמות ממוצעת של 1.5-2 ליטר, כאשר יש להוסיף 1 ליטר על כל שעה של פעילות גופנית. שתייה מומלצת - מים, סודה, תה צמחים. אם יש קושי בשתיית מים, הוסיפו מעט תרכיז למים וכך תוכלו להגביר את הכמות שאתם שותים.


טיפים
Facebook button    ראשי קצת עלי רוכבי אופניים טיפים מתכוניםמטופלים ממליצים שאלות נפוצות צור קשר

ענת ארבל - דיאטנית קלינית BSc ויועצת תזונה
אפנר 3 גבעתיים  |  נייד: 052-2253905  |  Email:


Designed by Fun Design